fredag 18 mars 2011

Intensivt!

Hejsan,

Det är intensiva tider. Mycket energi i rörelse och själv är jag tröttare än trött, flera dagar i rad. Det brukar vara så när mycket händer energimässigt. Det känns ändå bra att saker rör på sig för det är ju det som skiftet handlar om. Vi rör oss mot en annorlunda framtid, en framtid som överensstämmer mer med vilka vi människor egentligen är. Det är lätt att dras med i rädslan som nu är ganska allmän efter katastrofen i Japan, rädsla för vad mer som ska ske, för radioaktivitet, för hur vi ska hantera allt som vi nu ser hända. Att ta del av medierna i alltför stor grad nu kan få oss att glömma varför allt detta händer och vart vi är på väg. Själv begränsar jag dosen medieinformation just nu, för att inte tappa sikte.

Dethär är en tid då vi inser svagheterna hos många system vi byggt upp, och behovet av vår egen kraft blir uppenbar. Vår egen kraft ligger i vårt medvetande, eller ande om man vill, och det är den resursen som behöver upptäckas hos mänskligheten detta år. Ju mer saker rasar omkring oss desto mer behöver vi hitta stabilitet och kraft inom oss och inom det kraftfält som vi delar med varandra och med jorden.

Frid!
-S

1 kommentar:

  1. jag har också med jämna mellanrum perioder av att vandra i tjära. Det är kopplat till att min mamma igen flera gånger hamnat till sjukhus - och jag antar att det är kopplat till energierna också. Om du vill läsa något positivt om Japan - kolla min blogg, har satt en länk. Har förresten också en blogg om andligt, även om jag skriver sällan, "Förändring", finns länk från min sida! Ha det gott!

    SvaraRadera