söndag 2 januari 2011

Ljus flödar redan år 2011

2011, 2011

Detta nya år känns så ljust, som om jag stigit in i ett ljushav. Året som gått har varit fullt av utbrott och dramatik, jorden har skälvt och människor har skakats om, Wikileaks har avslöjat sånt som varit dolt och religioner och andra alltför stela samhälleliga strukturer har fått sig en törn. Kanske är det därför ljuset nu plötsligt kan skina så starkt genom de sprickor som uppstått? Det som krackelerar och faller nu är sådant som inte längre kan fortleva och fortgå i de nya energierna som väller genom vårt medvetande och jordens. En ny värld får som bäst sitt genombrott.

Vad som kommer att hända kan väl ingen direkt förutspå, men det som jag vill betona här är att den världsbild som blir alltmer framträdande är den att vi är det medvetande som är förenat med allting. Som om vi vore ljud, utan gränser. Vi är ljudet, vi är luften emellan tingen, vi är förenade genom medvetandet som just nu skiftar. Vi kommer att se att det vi gör påverkar bara en enda sak, vårt gemensamma fält. Jorden är vårt fält, allting tillhör vårt fält, och när vi inser detta så förändras vårt beteende.

Genom hjärtat har vi direktkontakt med detta fält, och just nu fungerar det inte att lämna bort hjärtat i våra liv. Det är vår länk till helheten och den värld som framträder just nu. Det är också genom hjärtat vi kommer att veta vad vi behöver göra för att reparera vår värld och skapa bättre energier.

Jag är egentligen väldigt häpen när jag inser att jag vetat om och rört mig mot detta skifte i 10-20-tals år redan. Mina allra subtilaste känningar var sanna. Jag visste att dethär skulle komma, och jag har väntat sedan den allra minsta känningen av det. Det är nu som den verkliga verkligheten börjar synas, det är nu som jag får bekräftat att mina känslor inte bara var galenskap. Det är nu som vi börjar förstå vad allt dethär egentligen handlar om.

Gott nytt 2011, det ser mer än lovande ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar