fredag 1 januari 2010

Vinter

Godkväll,

Det är ett nytt år, 2010. Ifjol på nyårsafton var jag väldigt exalterad över att det blev 2009, men nu känner jag ingenting. Tomt! Inga önskemål, inga känslor, ja ingen relation till 2010 helt enkelt. Det kan i och för sig vara ett bra tecken, eftersom jag strävar efter att leva i nuet och då visar det sig helt enkelt när det är dags. Ibland kan det smartaste vara att lita på livet, på processen och kanske röja undan lite så att energin kan röra på sig. Det borde man kanske gjort redan (röjt undan dvs kastat en massa grejer, städat i datorn, deletat nummer ur telefon etc), men det känns okej att göra det inpå nya året också.

Vintern är magisk. Kylan, snön, högtiderna, traditionerna. Känns som om 2010 kan komma med i princip vad som helst. Fantasin är vår gräns. Vill öppna mig för mina djupaste drömmar och vildaste visioner, och se vad som händer. Vill se om det faktiskt är jag som har ordet, som styr skeendena.

Många gånger på sistone har jag lyssnat på musik, och lagt märke till när instrumenten, musikerna, tonerna liksom blir till ett, musiken lyfter, och då öppnas något. En dörr till detdär stället bortom det fysiska. Då är ett flöde närvarande, som jag lärt mig känna igen. Det sker inte alltid, men då och då. Det sker inte bara i musik, utan också i andra kulturutövningar. Och då man bevittnar det så känns det som något i en lyfter. Det är enheten, anden, eller vad man vill kalla detdär enhetliga som är vårt riktiga väsen.

Jag inser att jag kommer att skriva om dethär samma nu många gånger, på olika sätt. Bara som en förvarning hihi. Det verkar som det inte är så bara att kommentera heller, utan man måste ha registrerat sig nånstans. Jag förstår om man inte orkar med hela den proceduren, det skulle inte jag heller orka. Men kul om ni orkar läsa i a f :)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar