fredag 5 februari 2010

Maya-kalendern

Hej vänner,

Det var ett tag sen jag skrev. Har läst en del av en intressant författare, Carl Calleman, som forskar i Maya-kalendern. Jag gillar att han är så konkret och har vetenskaplig utgångspunkt med det han gör. Han har förståelsen för hur man tolkar Maya-kalendern eller Mayakulturens kalendersystem.
Men det som gör mest intryck är att det han talar om är så överensstämmande med det som jag känner just nu, att vi är mitt uppe i - och står inför - ett skifte av mått vi inte ens kan förstå. Jag ryser när jag läser hans texter, för att det bekräftar återigen min känsla. Att det börjar vara dags. Att tiden är inne. Äntligen.

Här en länk till en artikel skriven ganska nyligen om perioden vi lever i just nu:
http://www.calleman.com/content/articles/nov8_sixth_night.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar